Des de 1750 les vies de comunicació -camins i rius- es van anar millorant a Gran Bretanya i a bona part d´Europa.
El ferrocarril es feia servir per transportar minerals de les mines en vagonetes a l´exterior. Però en 1829 Stephenson va aplicar la màquina de vapor al ferrocarril. Així doncs, va créixer la demanda de ferro per la construcció de ferrocarrils i, per això, es va desenvolupar molt la indústria siderúrgica.
El ferrocarril va escurçar la durada del trajectes, va millorar la seguretat i la capacitat de càrrega, abaratint el transport de mercaderies.
També es va aplicar la màquina de vapor als vaixells.
Revolució del comerç
Ja no es produia per l´autoconsum, sinó per a la venda en mercats amplis: economia de mercat.
La millora dels sistemes de transport va permetre l´augment del comerç interior i exterior. Així doncs, la teoria del lliurecanvisme es va imposar als països liberals. Però alguns països que començaven a industrialitzar-se, per tal de protegir la seva indústria nacional de la supremacia britànica, van aplicar el proteccionisme, és a dir, aranzels sobre les importacions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario